Remzi Karabulut Portfolyo

BİYOGRAFİ

Remzi Karabulut 1963 yılında Sarıkamış’ta doğdu. Okuduğu metinlerin etkisinde kalarak yaptığı soyut resimlerle sergiler açtı. Yazıları Varlık, Notos, kitap-lık, Sözcükler, Çağdaş Türk Dili, Evrensel Kültür, Dünyanın Öyküsü, Can Öykü Gazetesi, Sarnıç ve Aratos gibi dergilerde yayımlandı. 1975 yılından bu yana Tarsus’ta yaşıyor. 

Kitaplar: 

  • Hep Doğruyu Söyleyen Yalanım Ben, Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Kadınlar Gülmemeli, Can Yayınları
  • Acı Gösteri, Sel Yayıncılık
  • Kan Kireç ve Lizbon, Granada Kitap
  • Kayıp Martı, Hayy Kitap
  • Ferit Edgü’yü Okumak/Hakkâri’de Beşinci Mevsim, Palto Yayınevi
  • Öyküden Çıktım Yola, Aylak Adam Yayınları
  • Kaytansızlar, Sola Yayınları
  • 34 Yazardan Kısa Film Öyküleri, Seyyah Kitap
  • Köksüzler, Paris Yayınları 

Kişisel sergiler: 

  • 1993 Çeksam Lokali, TARSUS
  • 2018 Saint Michel Fransız Lisesi, İSTANBUL
  • 2019 Mehmet Bal Sanat Galerisi, TARSUS
  • 2019 Amerikan Koleji Sanat Galerisi, TARSUS
  • 2020 Büyükşehir Belediyesi Sanat Galerisi, MERSİN
  • 2020 Online Sergi, ARTSONLİNE

Karma sergiler: 

  • 2013 Mehmet Bal Sanat Galerisi, TARSUS
  • 2020 La Visione Art Gallery, İSTANBUL
  • 2020 Trafo Galeri, BODRUM

Filmografi: 

  • Kaytansız Adam, kısa film, 2015
  • Kaytanlı Çocuk, kısa film, 2015

Ödüller: 

SANAT ANLAYIŞI

Topaç ekseninde soyutlamalara gitmek, kimi zaman orada döne döne kaybolmak sanatını ve öyküsünü besliyor. Bu oyuncağın dünya ve insan gibi hareket halindeyken sanatçıda anlam bulması, tanımlamaktan çekindiği bir yanıyla resminin gizil gücü olabilir. Sanatçının özgün bir resimsel öyküsü var. Öyküsünün hem kişisel hem de evrensel olmasına özen gösteriyor, yaşaması için çok çalışıyor.  Neyin sanat olmadığını biliyor, ama sanatın ne olduğunu söyleyecek kadar yetenekli bulmuyor kendini. Yazarımız Hasan Ali TOPTAŞ’a nazire olarak şöyle söylüyor: “Resmimin ne olduğu sorulursa bilmem, sorulmazsa bilirim.” 

Remzi Karabulut ayrıcı sanatçıların bazı söylemlerinden kendine pay çıkarıyor: 

  • Tuvale her müdahale resimdir. 
  • Resim duvara asmak için değildir.
  • Resim güzel olmak zorunda değil, anlamlı olmalıdır. 

Boyanın her hareketi tuval üzerinde başka bir dünyayı temsil eder. Meraklı bir izleyici olarak sanatçı kendinden çıkacak yapıtları merak ediyor. Ne çizeceğini hem bilmek istiyor, hem de istemiyor. 

PORTFOLYO


Portfolyou.com sitesinden daha fazla şey keşfedin

Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.